FANDOM

Rollfigur i The Simpsons
Patty Bouvier
Patty Bouvier
Kön Kvinna
Yrke Vägverket
Släktingar Föräldrar: Jackie, Clancy
Syskon: Selma och Marge
Systerson: Bart
Systerdöttrar: Lisa, Maggie
Röst Julie Kavner
Första medverkan
The Simpsons "The Simpsons Roasting on an Open Fire"

Patricia "Patty" och Selma Bouvier är två figurer i den tecknade tv-serien The Simpsons. Deras röster görs av Julie Kavner.[1] De är Marge Simpsons äldre tvillingsystrar och arbetar på vägverket i Springfield och har en stark motvilja mot deras svåger Homer Simpson. Selma är två minuter äldre än Patty, och är mycket desperat över att finna en partner medan Patty är seriens enda återkommande öppet homosexuella karaktär. Kavner gör deras röster som karaktärer som "suger livet ur allting".[2]

BiografiRedigera

Både Patty och Selma är noterade för deras förfjusning till cigaretter, vilket ligger bakom deras grova röster. De har en gemensam avsmak för Homer. Homer försöker att vara snäll mot dem för Marges skull, men Patty och Selma tvekar inte att behandla honom med oartighet och förakt. Ofta bryr de sig inte ens om Homer är i livshotande situationer. När Homer fick en hjärtattack låtsades de som att inget hänt och började klippa ut kuponger ur en tidning.[3] Kort efter Marges bröllop köpte de en gravsten med texten: "Homer J. Simpson. We are richer for having lost him."[4]

Patty och Selma bor tillsammans i en lägenhet i Sprinter Arms Apartment Complex och jobbar båda på vägverket. Enligt Marge har de väldigt sköra halsar.[5] De är vansinniga i tv-serien MacGyver och fick även chansen att vara med i ett avsnitt med honom i avsnittet "Kiss Kiss Bang Bangalore". Patty och Selma åker ofta på korta semesterresor.

NoterRedigera

  1. The Simpsons. "Simpsons Roasting on an Open Fire"
  2. Rhodes, Joe. "Flash! 24 Simpsons Stars Reveal Themselves", TV Guide 21 oktober 2000, via The Simpsons Archive: "[Matt] Groening says: 'My original idea about Marge's family was they were utterly joyless. The original note I gave to Julie was that they suck the life out of everything they see'".
  3. The Simpsons. "Homer's Triple Bypass"
  4. The Simpsons. "Mother Simpson"
  5. The Simpsons. "Homer vs. Patty and Selma"

Rollfigur i The Simpsons
Selma Bouvier
Selma Bouvier
Kön Kvinna
Yrke Vägverket
Släktingar Föräldrar: Jackie, Clancy
Syskon: Patty och Marge
Systerson: Bart
Systerdöttrar: Lisa, Maggie
Röst Julie Kavner
Första medverkan

Slumpartad wiki