FANDOM

Snowball (Snöboll) är namnet på totalt fem katter i den tecknade tv-serien The Simpsons. De har alla ägts av titelfamiljen. Skillnaderna mellan katterna är:

  • Snowball, en vit honkatt som dog och bara medverkat i en kort flashback i serien, men som har nämnts åtskilliga gånger.
  • Snowball II, en mörkgrå honkatt som medverkade från första avsnittet till sin död i avsnittet "I, (Annoyed Grunt)-Bot".
  • Snowball III, en brun hankatt som endast medverkade i "I, (Annoyed Grunt)-Bot".
  • Coltrane (Snowball IV), en vit hankatt som endast medverkade i "I (Annoyed Grunt)-Bot".
  • Snowball V, en mörkgrå honkatt som debuterade i "I (Annoyed Grunt)-Bot" och som varit med sedan dess. På Snowball II:s matskål stod hennes namn inskrivet, och för att spara pengar döptes Snowball V om till Snowball II. Snowball V är identisk till både utséende och sätt med Snowball II.

De olika "snöbollarna" har för det mesta hållits i bakgrunden men har medverkat i ett flertal avsnitt, till exempel "Old Yeller Baby", "The Seven-Beer Snitch" och ovannämnda "I (Annoyed Grunt)-Bot".

Slumpartad wiki